مرکز طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی

مرکز طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال

خودروی خورشیدی غزال ایرانی مجوز ورود به مسابقات جهانی گرفت

دكتر كارن ابری نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) و اعضای تیم آن هفته گذشته به منظور شركت در رقابتهای جهانی خودروهای خورشیدی راهی استرالیا شدند.
وی افزود: روز گذشته (24 مهرماه) به ممیزی استاتیك خودروها (Static scrutineering) اختصاص داشت كه خودروی غزال ایرانی نیز پس از قرار گرفتن در ایستگاه بازرسی، تمام تجهیزات مكانیكی و برقی آن مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفت و بر اساس استانداردهای لازم برای حضور خودرو در جاده های استرالیا ممیزی شد.
به گفته ابری نیا، خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) تمام تست ها را با موفقیت به پایان رسانده و مجوز ورود به مسابقات را دریافت كرده و امروز نیز تست های دینامیكی خودرو (Dynamic scrutineering) شامل مواردی از قبیل تست های ترمز بر روی آن انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: در تست های روز گذشته، سرعت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) در پیست سرعت شهر داروین مورد آزمایش قرار گرفت كه طی آن، ركورد 130 كیلومتر در ساعت را به ثبت رساند.
استاد دانشگاه تهران درباره سرعت دیگر خودروهای شركت كننده در این مرحله آزمایشی گفت: بهترین زمان دور پیست سرعت به ترتیب برای تیم سان سوئیفت (دانشگاه نیو ساث ولز- سیدنی- استرالیا) با دو دقیقه و هشت ثانیه، تیم بوخوم (دانشگاه بوخوم – آلمان) با دو دقیقه و بیست ثانیه و تیم ایندهوون (دانشگاه ایندهوون- هلند) با دو دقیقه به ثبت رسید و تیم دانشگاه تهران نیز زمان دو دقیقه و هشت ثانیه را ثبت كرد.
وی ادامه داد: امروز درحالیكه یك روز به شروع مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی به میزبانی استرالیا باقی مانده، قرار است در ممیزی دینامیكی خودروها تست سرعت نیز انجام گیرد و براساس زمان های كسب شده جایگاه شروع تیم ها در مسابقات تعیین شود.
خودرو خورشیدی غزال ( 3) كه ساخت آن با طراحی جدید به منظور شركت در مسابقات بین المللی استرالیا 2015 از سال گذشته آغاز شده، دارای چهار چرخ، دو موتور الكتریكی و ظرفیت دو سرنشین است.
مسابقات بین المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در سه دسته (class ) اصلی برگزار می شود كه در دسته Adventure class خودروهای سه چرخ تك سرنشین كه قدیمی ترین طراحی است، قرار دارند؛ دسته دوم Challenger class به خودروهای چهارچرخ تك سرنشین اختصاص یافته و در دسته سوم (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا كه جدیدترین طراحی ها را دارند شركت می كنند كه تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران در دسته سوم قرار گرفته است.
مسابقات جهانی خودرو خورشیدی 2015 از 26 مهرماه تا 4 آبان ماه به میزبانی استرالیا برگزار می شود و در جریان آن 46 تیم از 25 كشور جهان حضور دارند كه آمریكا با 6 تیم، انگلیس با 3 تیم، استرالیا با 5 تیم، ژاپن با 5 تیم، هلند با 3 تیم، تركیه با 3 تیم، آفریقای جنوبی با 2 تیم و كشورهای ایران، اتریش، بلژیك، كانادا، شیلی، چین، كلمبیا، آلمان، هنگ كنگ، مجارستان، هند، اندونزی، مالزی، لهستان، سنگاپور، سوئد، تایلند و امارات متحده عربی هر كدام با یك تیم در این رقابتها شركت می كنند.

سرپرست طراحی و ساخت مرکز غزال

زمان مطالعه: 2 دقیقه
0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

تا رونمایی غزال 4 مانده است 

حامیان مالی غزال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.