مرکز طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی

مرکز طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال

تشریح آخرین وضعیت نسل چهارم خودروی خورشیدی/ غزال 4 در مسابقات جهانی آبان 96 شرکت می‌کند

کارن ابری‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مجری طرح غزال ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: غزال ایرانی یا خودروی خورشیدی پروژه ای است که کار آن را از سال 83 آغاز کردیم و روند رو به پیشرفتی داشتیم به طوریکه تاکنون سه خودروی خورشیدی با نام‌های غزال ایرانی یک، دو و سه ساخته‌ایم.

وی افزود: یک خودروی برقی به نام آرمین نیز ساخته شده همچنین یک تراکتور هیبرید پلاگین در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران ساخته شده که من به عنوان مشاور در کنار این تیم سازنده بودم.

وی ادامه داد:خودروی خورشیدی غزال چهار نیز ساخته شده که آبان ماه 96 قرار است در مسابقات بین المللی استرالیا همراه با 40 تیم از 25 کشور دنیا شرکت کند.

ابری نیا افزود: این خودروها سال به سال نسبت به نسل های قبلی پیشرفت می کنند به طوریکه نسل اول غزال ایرانی سه چرخ و تک سرنشین بود و تبدیل به نسل پیشرفته شد که در غزال سه خودرویی چهار چرخ و دو سرنشین ارائه کردیم و غزال چهار تقریبا شبیه خودروهای تجاری و روز است که چهار سرنشین، چهار چرخ و دو موتور دارد و شکل ظاهری آن به خودروهای تجاری نزدیک شده است و سعی کردیم که آن را بهبود ببخشیم و تجاری سازی این محصول را مدنظر داریم.

جانشین سرپرست طراحی و ساخت مرکز غزال

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

تا رونمایی غزال 4 مانده است 

حامیان مالی غزال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.